Perutnina Ptuj se je pred petimi leti odločila, da združi moči z avtoricama uspešnice 90-dnevna ločevalna dieta in pomaga ljudem s prekomerno težo za slim & fit prihodnosti. Kot partner in promotor aktivnega načina življenja, se je pridružil še Salomon.

Februarja 2012 smo tako začeli s prvo akcijo Slim & fit po ločevalno, kjer je hujšalo kar 18 kandidatov, 9 zaposlenih v Perutnini Ptuj in 9 oseb iz vse Slovenije. Poimenovali so se Slimfitke in Krilca ter v odličnem ekipnem vzdušju in medsebojno podporo pogumno zajadrali v nov način življenja. Perutnina Ptuj je vsak mesec poskrbela za zalogo zdravih izdelkov Slim & Fit, ki so zadostovali za prav vse proteinske obroke. Pod budnim očesom in vsakodnevno podporo Mojce Poljanšek so uspešno izpeljali prvih 90-dni, mnogi pa novo težo vzdržujejo še danes.

Druga akcija je potekala v letu 2013 in popolnoma digitalno. Osnova je bil Slim & fit dnevnik po ločevalno na Facebook strani Slim & fit po ločevalno. Kar 402 osebi sta uporabljali dnevnik, redno beležili svoje prehranjevanje, gibanje ter spreminjanje telesne teže.

Tretja akcija hujšanja Slim & fit po ločevalno je bila ponovno klasična. Med skoraj 2.000 prijavljenimi smo izbrali 10 kandidatov, ki so 90 dni hujšali pod vodstvom avtorice diete Mojce Poljanšek in podporo ekipe Perutnine Ptuj. Končni rezultati so bili odlični - minus 100 kg in 116 cm manj v pasu. Zaradi izrednega uspeha in motiviranostjo ekipe se je Perutnina Ptuj odločila, da bo podprla še en krog 90-dnevne ločevalne diete z istimi kandidati. V jeseni 2014 so se tako srečali ponovno in se do konca leta znebili še nekaj kilogramčkov.

O 90-dnevni ločevalni dieti

V treh sezonah se je nabralo kar nekaj kandidatov, ki še vedno živijo po principu ločevalne diete in izgubljajo dodatne kilograme ali pa vzdržujejo novo težo. Njihove zgodbe si lahko pogledate s klikom na spodnje povezave.

2. Evelina in Boris Turk: Spremenila bova …
sva precej stvari v najinem življenju

EVELINA

Starost: 34 let
Telesna višina: 163 cm
Telesna teža pred akcijo hujšanja (februar 2014): 101,8 kg
Način hujšanja: www.facebook.com/slimfit.locevalno
Telesna teža po končani akciji: 87,5 kg
Telesna teža po 3-mesečnem vzdrževanju: 83 kg
Ciljna telesna teža: pasati v poročno obleko
ITM prej: 38,3
ITM zdaj: 31
Obseg pasu prej: 105,5 cm
Obseg pasu zdaj: 94 cm
Februar 2015: 83 kg

BORIS

Starost: 38 let
Telesna višina: 187 cm
Telesna teža pred akcijo hujšanja (februar 2014): 98,8 kg
Način hujšanja: www.facebook.com/slimfit.locevalno
Telesna teža po končani akciji: 82,9
Telesna teža po 3-mesečnem vzdrževanju: 78 kg
Ciljna telesna teža: okrog 74 kg
ITM prej: 28,3
ITM zdaj: 22,3
Obseg pasu prej: 106 cm
Obseg pasu zdaj: 92 cm
Februar 2015: 81 kg

evelina-in-boris-turk

Fotografije: osebni arhiv, Bojan Mihalič / fotosplet.net

V nekem trenutku sam sebi dokončno priznaš, da je čas, ko se mora tvoja življenjska pot konkretno spremeniti. Tako ne bo šlo več naprej.

Evelina: Pa ne gre samo za tisti "trenutek slabosti", ko vidiš izpis na tehtnici ali brezvoljno stojiš pred omaro v spalnici in poskušaš najti še kakšno primerno oblačilo.
Hladilnik in elementi v kuhinji so napolnjeni z enolično hrano. Sadja in zelenjave je zgolj za vzorec, če sploh. Športni copati, uteži in ostala športna oprema so postali nabiralci prahu, sobno kolo pa "obešalnik" za oblačila.
Naporno usklajevanje službe, družine in družabnega življenja te privedejo do tega, da iščeš tolažbo in uteho v nakupovanju nepotrebne hrane in krame, popoldneve pa prepogosto preživljaš pred računalnikom ali TV.

Spremembe na vidiku...

Boris: Spremenila bova precej stvari v najinem načinu življenja! sva si rekla z ženo. Dovolj je nekih parcialnih akcij in zaobljub, ki zdržijo kakšen dan, največ teden ali kak mesec. Potreben je celovit in načrtovan pristop, brez naglice in zaletavosti. Oba se strinjava, da je potreben klasičen "nemški" pristop: Počasi, vendar sigurno! Postaviti morava nove mejnike, konkretne cilje in smernice, ki so ambiciozni, a hkrati dovolj realni. Pristop mora biti celovit in mora obsegati vse vidike. Določila sva 3 temeljne stvari, katerim bova morala posvetiti pozornost. 

1. Prehranjevanje mora postati bolj zdravo in mora voditi k ustrezni izgubi odvečnih kilogramov.
2. Več se je treba posvetiti razgibavanju, ki mora (p)ostati naša stalnica v življenju.
3. Hkrati pa ohraniti in obogatiti preživljanje prostega časa, druženja in zabave.

Kaj dajemo v usta ...

Ste se kdaj vprašali, kaj morajo delati tiste male tablete npr. amoksiklav, v vašem metabolizmu, da čez čas "čudežno" ozdraviš? Kakšen vpliv na zdravje potem nosi šele vsa hrana, ki jo dan za dnem zaužijemo! Brez dvoma je naša prehrana zelo pomemben dejavnik, ki vpliva na to, kaj se bo z našim telesom dogajalo. Zdravniki imajo glede zdrave prehrane znane litanije: več sadja in zelenjave, manj sladkorja in predelane hrane ... Seveda so to nesporno pametni nasveti, vendar jih precej težko vpeljemo v naš vsakdanji življenjski slog.

Svež pristop k znanim izzivom …

Boris: Ravno v tem času najinega planiranja sprememb mi je Evelina pokazala FB vabilo na Rinino in Perutninino "Slim & Fit" akcijo. Čudovita ideja! Zdravo prehranjevanje, druženje in razgibavanje. Še en dokaz, da ne rabim Googla, saj žena najde boljše ideje na netu! 🙂 Evelina: Prijavo morava spisati tako, da bova zagotovo sprejeta. Najti morava moment, ki bo žirante prepričal, da sva "prava". Če se prijaviva kot par, pa še 10. obletnica poroke se bliža … Moja skrita želja: »Pasati« v poročno obleko, tako da je motivacija res velika. Drživa pesti, da najina zgodba ne bo ostala neopažena in bo prepričala odgovorne. Drživa pesti, da najina zgodba ne bo ostala neopažena in bo prepričala odgovorne.

Kaj pa če …

Tudi morebitni ne-izbor naju ne sme odvrniti od planov. NE! Odločena sva, da bova odšla skozi najin načrt tako ali drugače. V življenju je veliko izzivov in velikokrat ne gre vse popolnoma po načrtih, vendar je volja močnejša! Nekako sva odmislila vse skupaj in se res posvetila planiranju sprememb. V trenutku, ko sva izvedela, da sva izbrana v deseterico, je to pomenilo samo potrditev že začrtane poti. Dejansko bova najinim načrtom dodala še družabno noto, ki bo pomenila, da se bova javno precej izpostavila. Vsekakor drugače, opazovana bova od bližnjih in daljnih znancev in neznancev. Začelo se je, sedaj gre zares.

Urbi et Orbi …

Radikalne spremembe v življenju vedno pritegnejo pozornost okolice. Nekateri to spremljajo z odobravanjem in s spodbudo, drugi so popolnoma indiferentni, nekateri pa celo sarkastični in ironični. Sprejemati odločitve sam pri sebi ali s partnerjem je precej bolj enostavno. Priznam, da sva nekako s cmokom pričakala dan prvega srečanja, saj nisva navajena deliti stvari, ki mejijo na intimo. Vendar se je to že po prvem druženju spremenilo. Energija, ki sva jo začutila ob prihodu na Ptuj, je bila neverjetna. Pozitivne naravnanosti, ki je sijala iz deseterice in ekipe, ki je organizirala to Slim & Fit "avanturo". Po tem dogodku sva nekako lažje obvestila tudi starše, prijatelje in sodelavce. Misliva, da je to pravilen pristop, saj si s takšnim pristopom tudi dvigneš motivacijo, ker veš, da boš spremljan na tej poti, tako ali drugače. Uspešna Slim & Fit avantura!

Privežite se, pričenjamo ...

"Oborožena" z znanjem, recepti, darili in neverjetno motivacijo sva se lotila prvega dne. Zajtrk s sadjem ne bo problematičen … Posoda za sadje in zelenjavo v hladilniku je sedaj začela dosledno služiti svojemu namenu. Jogurti, mleko, žita, toast, maslo in ostali "klasični" elementi zajtrka so sicer ostali na dosegu, predvsem zaradi otrok, ki jih nisva želela preveč vpletati v najine odločitve. Vendar se je tudi obseg "običajne hrane" korenito zmanjšal – predvsem kruha pojemo dosti manj. Otroka sicer med tednom zajtrkujeta v vrtcu in šoli, vendar se večkrat nista mogla upreti skušnjavi lepo zloženega sadja na krožniku. Aranžmaji sadja so postali in ostali najin zaščitni znak ločevalnega prehranjevanja. Nekajkrat sva sliko le-teh objavila na FB, da deliva ta entuziazem z ostalimi.

Steklenica vode je pričela spremljati vsakodnevni zajtrk v kuhinji na mizi, medtem ko je v pisarni bidon z vodo dobil posebno mesto. Sokovi in gazirana pijača pa so tudi ena od stvari, ki naju res nikoli ni speljala na "kriva pota" in tudi pri otrocih je nisva spodbujala. Dosti raje jima ponudiva čokolado, piškot ali kak drug priboljšek kot pa, da bi kupovala sladkane ali celo gazirane pijače. In otroka sta to dobro sprejela. Celo na obiskih ali v gostilnah si večkrat sama naročata vodo ali kozarec mleka.  Kosila med delovnikom sva pričela pripravljati zvečer za naslednji dan. Pri tem sva spoznala, da je kuhanje lahko prav prijeten način preživljanja skupnega časa, precej bolje je, kot posedati pred televizorjem s prigrizkom v roki.

Zaposlena sva v istem podjetju, le na malenkost ločeni lokaciji. Čas za malico je določen med 11. in 12. uro, zato sva kosilo prestavila uro naprej, kot bi bilo sicer. Pri Evelinini pisarni sva opremila tamkajšnjo mini jedilnico. Kupila sva rabljeno mikrovalovko, krožnike, posodo, pribor, mini set začimb, kis in olje ipd. Do tega dne nisva preveč pogosto uporabljala te majhne jedilnice. Še največkrat za kakšen sendvič ali hrano iz dostave, večinoma pa je samevala, saj smo hodili na kosilo v bližnje restavracije. Kosilo v jedilnici ali celo na dvorišču, na soncu pred pisarnami, je postalo del najinega rituala v službi. Pri tem sva že v startu pridobila družbo sodelavke, ki se je prav tako odločila pridružiti ločevanju. Danes, po več kot 6 mesecih od začetka tega novega obdobja, se sprašujeva samo še: "Zakaj nismo tega počeli že prej?" Prehranjevanje v službi je zdaj namreč ne samo bolj zdravo in okusno, pač pa tudi dosti cenejše.

Merimo rezultate …

Večina članov ekipe desetke na facebook strani Slim&Fit po ločevalno, ki je dostopna prav vsem, se meri in tehta zjutraj enkrat tedensko, kot smo se dogovorili. Midva pa sva se odločila, da meriva težo vsak dan popoldan, ko se vrnemo iz službe, šole, vrtca. Namesto klasične tehnice uporabljava igralno konzolo Nintendo Wii z Balance boardom. Ta konzola je zelo priročna, saj poleg beleženja rezultatov omogoča tudi različne aerobne vaje, jogo in družabne igre, ki smo se jih v letošnjem deževnem poletju večkrat posluževali vsi v družini. Rezultati meritev so naju navduševali. Krivulja teže in ITM je vztrajno padala, občasno se je ob kakšnem dnevu tudi zasukala, vendar je trend ostal nespremenjen – navzdol.

Še gibanje …

Morava odkrito priznati, da pri gibanju nisva povlekla tako radikalnih potez kot pri prehranjevanju. Dolgi sprehodi z otrokoma, občasno kolesarjenje in rekreacija na igralni konzoli so sicer bolj pogosti kot včasih, vendar še zdaleč ne to, kar bi si oba želela. V zadnjem času se tudi na gibalnem področju pripravljava na "mini revolucijo". O tem kaj več v prihodnosti.

In kako naprej?

Ločevalno prehranjevanje je postalo naš način življenja in ponosna sva na to. Sicer sva po končani 90-dnevni etapi nadaljevala z vzdrževanjem po ločevalno. Priznam, občasno sva napravila kakšen lapsus in se nisva držala principov ločevanja, vendar se drživa nasveta, ki so nam ga zaupali pri Rini: "Če se odločiš, da grešiš, potem se ne sekiraj! Preprosto uživaj in naslednji dan preidi nazaj na ločevalno prehranjevanje.“ Pa še prepoln trebuh po prenajedanju te opomni, da si skrenil s prave poti dobrega počutja in lahkotnosti. Ko piševa ta tekst, pa s ponosom objavljava: Jutri začneva z novim krogom 90-dnevnega ločevanja. Vabiva te, da se nama pridružiš.

Februar 2015

Trenutno sva oba malo nad rdečim alarmom. Kar se tiče prehrane, je večinoma ločevalna, zajtrki so brez izjeme sadni. Gibanja premalo, preveč pa OH in proteinskih dnevov. Vsekakor se imava pod kontrolo in najini cilji so jasno zastavljeni. Jaz želim nazaj na 78 kg, medtem ko želi Evelina nadaljevati trend hujšanja, ki sva ga začela pred slabim letom dni.